Зміни у виплатах за рахунок ФСС

281

Зміни, викликані ПОСТАНОВОЮ від 19.07.2018 року № 12, якою затверджено новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, далі – Порядок, які почали діяти з 01.10.2018, викладемо коротко:

  1. Заява-розрахунок для виплати матеріального забезпечення подається не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття рішення про виплату комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства (абз. 2 п. 2 Порядку).Не забувайте, що потрібно використовувати нову форму ПРОТОКОЛУ засідання комісії із соціального страхування (рішення уповноваженого) з 27.07.2018 року (затв. ПОСТАНОВОЮ від 19.07.2018 року № 13);
  2.  Змінено форму Заяви-розрахунку. Форму було розширено, на даний час вона складається з титульної сторінки та 5-ти додатків. Всі поля форми заповнити нескладно, якщо виникнуть питання можете надати нам їх в письмовому вигляді.
  • хочемо зауважити, що на даний час Заяву-розрахунок можна подати в електронному вигляді до ФСС. Якщо договір не було укладено з Фондом на подання документів в електронному вигляді, — для його укладення можете надіслати  Фонду на e-mail: prav.kc@fssu.gov.ua чи livb.kc@fssu.gov.ua (в залежності в якому відділенні зареєстроваєстрована ваша організація), прохання надати бланк договору та перелік документів, які необхідні від організації (наскільки нам відомо, то додати до договору потрібно тільки роздруковані сертифікати електронно-цифрових підписів посадових осіб організації та печатки. Два екземпляри договору та завірені сертифікати підписів потрібно передати до Фонду, укладення договору буде відбуватись протягом, приблизно, 2-х тижнів. Як роздрукувати сертифікати підписів можемо підказати.);
  • у новій формі Заяви-розрахунку потрібно зазначати інформацію про страховий стаж працівника. В ПФУ обіцяють, що роботодавці, як страхувальники, зможуть самостійно брати таку інформацію з електронного кабінету ПФУ про страхових стаж кожного працівника (зайшовши туди з допомогою ЕЦП печатки організації), але на даний момент ця функція не доступна. Потрібно, щоб працівники отримали довідки форми ОК-5 або ОК-7 в ПФУ. Проте, дану довідку може отримати працівник самостійно в електронному вигляді через кабінет ПФУ, для цього йому потрібно мати електронно-цифровий підпис (його можна отримати в податковій інспекції або з додатку приват24 безкоштовно (якщо працівник є клієнтом ПриватБанку – можемо надати інструкцію як отримати ключ ЕЦП фізичній особі через додаток приват24).

3. Після проведення виплат працівнику за рахунок отриманих коштів від ФСС потрібно відзвітувати до Фонду у вигляді Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (далі — Повідомлення).

Складності в заповненні повідомлення не повинно виникнути, форма Повідомлення проста та зрозуміла. На даний час ще не реалізовано можливість подання Повідомлення в електронному вигляді, проте у ФСС обіцяють, що така можливість з’явиться на данях.

Якщо виникнуть питання, щодо заповнення, — звертайтесь до нас письмово.

Дуже рекомендуємо почати обмінюватись документами з ФСС в електронному вигляді, — це значно зекономить час.

В електронному вигляді можете подавати звіт за формою Ф4-ФСС – ТВП (наскільки ми проінформовані, — подання даного звіту  можуть з часом скасувати).

Посилання на новий Порядок — http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958546

 

Если у Вас возникнут вопросы обращайтесь к нам в Telegram    @ua_buh — это Чат бухгалтеров Украины! Все консультации бесплатны!