ЄДИНИЙ ПОДАТОК

1793
субсидия
субсидия

ЄДИНИЙ ПОДАТОК. ДОТАЦІЇ, КОМПЕНСАЦІЇ ТА СУБСИДІЇ З БЮДЖЕТУ

Надходження з місцевого бюджету у вигляді субсидій і компенсації пільг, наданих населенню з оплати за жит­лово-комунальні послуги, треба обкладати єдиним податком серед доходів від надання послуг.

Згідно з пп. 2 п. 292.1 ПКУ доходом платни­ка єдиного податку в юросіб-єдинників третьої групи вважають будь-який дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в гро­шовій формі (готівковій або/та безготівковій). Такі доходи юрособам-єдинникам наказано ви­значати на підставі даних спрощеного бухгал­терського обліку доходів і витрат (п. 292.13, пп. 296.1.3 ПКУ).

Утім із будь-якого правила є виняток. У нашому випадку це кошти цільового призна­чення, що надійшли з бюджетів, у т.ч. у рамках державних або місцевих програм. Суми таких коштів, відповідно до пп. 4 п. 292.11 ПКУ до до­ходів єдинника не потрапляють. Саме цей виня­ток, імовірно, й обумовив виникнення Вашого запитання.

Безперечно, субсидії та компенсації пільг із бюджету можна віднести до цільових надхо­джень. Однак попри це такі надходження ми рекомендуємо обкладати єдиним податком. І все тому, що вони — частина тарифу за послуги ЖЕКу з утримання будинків і прибудинкових територій.

Населення здійснює оплату за житлово-ко­мунальні послуги як у повному розмірі затвер­дженого тарифу, так і в зменшеному на вели­чину субсидії та/або пільги (надають деяким пільговим категоріям населення, наприклад, ветеранам війни, військовослужбовцям тощо). Різницю між сумою, сплаченою пільговиком або одержувачем субсидії, і затвердженим та рифом на житлово-комунальні послуги кой пенсують ЖЕКу з місцевого бюджету.

Тож виконавець житлово-комунальних послуг (скажімо, ЖЕК) одержує як плату за надані ним послуги:

  • тариф, що оплачує населення в повному обсязі;
  • частину тарифу, яку оплачують пільго верстви населення й одержувачі субсидії;
  • частину тарифу, яку оплачують із відпові них місцевих бюджетів у розмірі наданих нас ленню субсидій і пільг.

Згадані в листі субсидії та компенсаційної плати за послуги ЖЕКу, які він на­дає населенню. Тільки замість нього їх оплачує місцевий бюджет. Цей факт свід­чить про те, що такі надходження слід розглядати як обкладені єдиним подат­ком доходи від надання послуг.

То що тоді ЖЕК може віднести до не і кладених єдиним податком цільових над джень із бюджету?

До таких надходж можна віднести субсидії або дотації з бюдже котрі не можна пов’язати з одержанням плати за надані послуги. Ними можна назвати де ції з місцевого бюджету на покриття збит припустімо, від тих-таки постачань послу затвердженим тарифом, їх сумою держава покриває (компенсує) різницю між затверджі ми цінами/тарифами й розміром економі обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг. Висловлюючись по пп. 14.1.16 ПКУ така компенсація не що інше: як допомога держави, яку надають суб’єкту господарювання на безповоротній основі посилення його фінансово-економічного становища та/або забезпечення виробництва товарів, виконання робіт, надання послуг.

Як бачите, тут уже не йдеться про час плати за послуги. Тому це класичне цільове надходження з місцевого бюджету, суму якого, вважаємо, можна не включати в обкладення єдиним податком на доходи.